Tillsammans med våra kunder utvecklar vi sortimentet och uppdaterar våra material med tiden. Upptäcker vi, eller kunden, att någon typ av material inte håller måttet ser vi till att försöka byta ut det mot något bättre. Har du som kund fått ett smycke som du inte känner har hållt måttet rent kvalitétsmässigt blir vi alltid glada om du kontaktar oss och berättar det. I många fall kan vi ordna så att du får ett nytt smycke eller hjälpa dig att laga det som blivit sämre.
Tråd: Elastiska armband kan med tiden bli slappa eller gå sönder av slitage. Vi kan då hjälpa dig att byta till ny tråd.
Pärlor: De vaxade glaspärlor vi hade tidigare, även kallat pärlemor, höll inte måttet då det vaxade skiktet nöttes bort för lätt. Därför har vi nu bytt ut dem, även för de kunder som hört av sig och berättat att deras armband tappat färg. Våra färgade stenpärlor bleknar dock naturligt av solljus och väta vilket är något man får räkna med om man använder dem flitigt.
Silverdetaljer: Många av våra silverdetaljer är känsliga mot fukt och kan bli mörka eller bronsaktiga med tiden. Vi försöker så gott som möjligt att hitta rostfria alternativ.
Storlek: När det gäller armband kan vi hjälpa dig att ändra storlek. Förminska är enkelt, förstora kan vi göra så länge vi har aktuellt material i lager. Se Passformsgaranti. Våra fjärilsarmband i metall är undantagna från passformsgarantin då de kommer i en färdig justerbar storlek.
Övrigt: Berätta för oss vad som hänt med ditt smycke så hjälper vi dig efter bästa förmåga.
Såhär säger kunder som fått hjälp:
2017-10-26 Fick tillbaka armbandet idag, tack snälla för ett bra och trevligt bemötande! :) /Barbro Axelsson
2016-10-21 Tack så jättemycket för superbra service samt ett mycket fint armband! Vi kommer gladeligen handla hos er fler gånger! /Josefine Akselsen
2016-10-20 Oj, det var snabbt! Tack snälla för denna superservice! /Kund som vill vara anonym
Kom ihåg att vi alltid vill att ni ska vara nöjda med era smycken så tveka aldrig att höra av er!
Mail: info@christyle.se
Sms: 0702 755 382