Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Passformsgaranti för armband


Vad innebär det?

Passformsgarantin ingår när du köper armband hos oss. Du har möjlighet att ange din handledsstorlek vid köpet för att få rätt storlek direkt. Skulle det trots allt inte passa, eller om du inte angav storlek vid köpet, går det bra att skicka tillbaka smycket till oss och få det omgjort. Likaså om du gett bort armband i present kan mottagaren kontakta oss för att få det omgjort enligt önskemål. Ett litet kort med information medföljer varje smycke.

 

Hur länge gäller passformsgarantin?

Vi har i nuläget ingen tidsbegränsning på vår passformsgaranti. Så länge vi har materialet som behövs för att hjälpa dig så gör vi det.

 

Varför gäller det endast armband?

Armbanden är de smycken där passformen är viktigast. Dessutom är de handgjorda och ger oss därmed möjligheten att anpassa storleken efter kundens önskemål. Ringar, halsband samt örhängen kan vi tyvärr inte ändra storleken på.

 

Är det gratis?

Garantin ingår vid köp av armband. Den som vill ha sitt armband omgjort betalar endast retur-portot till oss vilket brukar vara max ett frimärke per armband (ca 6,50 kr). Återanvänd gärna kuvertet smyckena kom i om du har kvar det. Vi gör sedan om armbandet och skickar tillbaka till kunden på vår bekostnad.
 

Vad vinner ni på det?

Vi vill ha nöjda kunder! Våra kunder ska verkligen kunna använda sina smycken. På så vis hoppas vi även att kunderna kommer att tipsa vänner och bekanta om oss och att vi därigenom tjänar på det i längden. Win-win helt enkelt!
 

Jag vill använda min passformsgaranti, hur gör jag?

Har du ett armband från Christyle.se som inte passar i storlek är du välkommen att använda din passformsgaranti. Såhär går du tillväga:
1. Skaffa ett vanligt kuvert samt frimärken. Max ett frimärke per armband ska räcka. Om du har kvar kuvertet från oss kan du återanvända det.
2. Skriv din avsändaradress på baksidan samt följande adress på framsidan:
Christyle, Christine Henriksson
C A Reuterswärds gata 4
41648 Göteborg
3. Lägg armbandet skyddat i en smyckespåse eller lite hushållspapper. (Du ska inte skicka med eventuell smyckes-ask då det kräver onödiga portokostnader.)
4. Skriv en lapp med följande information: Ditt namn, adress samt mobilnummer. (Om det inte var du som köpte armbandet, skriv även för- och efternamn på den som köpte det hos oss om du vet det.) Hur många pärlor som ska tas bort/läggas till på armbandet, mät med armbandet på din handled. Om du inte lyckas med detta kan du istället mäta runt din handled noga där den är som smalast och skriva "handledsmått 16 cm" eller liknande på lappen så vi kan gå efter det.
5. Lägg armband och lapp i kuvertet och posta det.
Kom ihåg att det är kunden som är ansvarig för att armbandet kommer fram i gott skick. Vi kontaktar dig sedan per sms eller mail så du vet att vi mottagit ditt armband samt om vi har några frågor till dig. Sedan postar vi tillbaka armbandet till dig. Skulle vi inte hört av oss inom en vecka så kan det vara något som gått snett och då bör du kontakta oss.

 

Såhär säger kunder som använt passformsgarantin:

Hej, har fått armbandet nu och det passar perfekt! Tack så jättemycket!! :D Mvh Hanna Höglund. 2017-06-15

Armbandet sitter perfekt nu! :) Super tack för all hjälp! Du vet verkligen hur man gör en kund nöjd! :) Med vänlig hälsning, Sofi Lundkvist. 2017-05-26

Hej Christine! Armbandet sitter perfekt nu! Har på mig det varje dag då det får symbolisera något viktigt för mig. Så tack för hjälpen! /Helena Vasell. 2017-05-19

Jättefina armband! Helnöjd! Tänk på att mäta handleden exakt för att få bra passform. Jag la till lite extra och då blev de för stora. Skickade tillbaka armbanden och fick dem justerade snabbt och smidigt! Mvh Anna B. 2016-07-09


Har du också skickat tillbaka armband för storlekskorrigering och vill ge respons? Maila info@christyle.se eller smsa Christine på 0702 755 382 och berätta! Tack! 

Drift & produktion: Wikinggruppen